Wat dan?

In de 24 jaar dat ik als senior marketing- en communicatieadviseur werkzaam ben, heb ik een heel breed profiel op weten te bouwen. Hieronder een samenvatting:

Relevante managementervaring (2012 – heden)

Diverse management-, directie- en adviesprojecten op het vlak van strategische marketing, positionering, verandermanagement, arbeidsmarktcommunicatie, in en externe communicatie, online strategie en PR.

Uitgeoefende functies
  • Lid en voorzitter van het MT.
  • Bestuursadviseur.
  • Projectleider.
  • Manager van de marketing- en communicatieafdeling (zowel nationale als internationale teams).
  • Woordvoerder.
Leiderschap en management
  • Ontwikkelen van strategische beleidsplannen.
  • Leiden van veranderprocessen.
  • Leiden van overleg-, team-, functioneringsgesprekken.
Strategie

Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van:

  • Markt-, impact- en klantonderzoeken.
  • Beleidsplannen strategische marketing, positionering, merkenhuis, interne en externe communicatie, online transitie- en CRM-strategie-trajecten.
  • Beleidsvertaling naar concrete uitvoering.
  • Arbeidsmarktcommunicatie- en recruitmentstrategie.
  • Nationaal en internationaal communicatiebeleid.
  • Diverse nationale en internationale campagnes op het vlak van gedragsverandering, leadgeneratie, positionering, PR, online leadgeneratie.
Resultaten
  • Goed opererende teams gecreëerd en teamspirit sterk verbeterd.
  • Concrete marketing- en communicatieplannen inclusief begrotingen en teamacties ontwikkeld.
  • Werkende Management Informatie Systemen opgeleverd met de juiste KPI’s om plannen te kunnen monitoren en evalueren.
  • Contentredacties opgetuigd.
  • Goed lopende wervingscampagnes ingericht (zowel online als offline).
  • Goed lopende gedragsveranderingscampagne ingericht.
  • Krachtig campagnemateriaal ontwikkeld i.s.m. reclamebureaus.
  • Eenduidige huisstijl opgeleverd incl. bijbehorende off- en online middelenmix.
  • Diverse websites ontwikkeld die daadwerkelijk bijdragen aan de gestelde doelen.
  • Waardevolle leads genereren.
Referenties
  • 50five (internationale e-commerce store).
  • Aeres groep (onderwijs).
  • Canon medical systems (health care).
  • Hogeschool Windesheim (onderwijs).
  • Lab-3 (sound design).
  • Mett (social intranet).
  • Mimetas (biotech).
  • Rutgers (NGO).
  • The Colour Kitchen (social enterprise).
  • Shaerp (werving en selectie).
Relevante senior advies-ervaring (2002 – heden)

Diverse senior adviesprojecten op het vlak van strategische marketing, positionering, verander-communicatie, arbeidsmarktcommunicatie , in en externe communicatie, online strategie en PR.

Strategie
  • Schrijven van positionerings-, marketing-, communicatie-, content-, community- en online strategieën.
  • Onderzoek merkidentiteit, advies & implementatie verandertraject op merkenbeleid.
  • Verzorgen van interne lobby ter verkrijging van draagvlak voor visie en strategie
  • Ontwikkelen van Europees aanbestedingsbeleid.
  • Onderzoek naar competenties van het marketingteam en samenwerking met bureaus.
  • Customer journey analyses maken.
Operationeel
  • Strategische plannen vertalen naar tactisch uitvoerbare plannen in samenwerking met teamleden en in lijn met aanwezige resources en budgetten.
  • Ontwikkelen van diverse campagnes op het vlak van omgevingscommunicatie en -participatie.
  • Ontwikkeling Management Informatie Systeem met de juiste KPI’s.
  • Monitoren en optimaliseren van resultaten.
  • Social media redactie, contentmarketing & community management, PR-taken.
  • Opzetten van proposities, bijdragen leveren aan acuisitietrajecten, aanbestedingen, pitches, etc.
  • Wervingscampagnes ontwikkelen.
  • Woordvoering- & PR-taken (persberichten schrijven en verspreiden, pers te woord staan).
  • Interne communicatie-taken (intranet, bijeenkomsten, nieuwsbrieven, nationaal en internationaal).
  • Ontwikkeling Management Informatie Systeem met de juiste KPI’s.
  • Managen en uitvoeren van campagnes en onderhouden van media-relaties.
  • Het opzetten van content- en community-organisatiestructuur.
  • Beheren van offline en online media-inkoopportefeuilles.
  • Aansturen van externe bureaus.
  • Coachen van junior teamleden (professionalisering, persoonlijke ontwikkeling, etc).
  • Organiseren van evenementen.
  • Externe bureaus aansturen.
  • Ontwerpen van middelen m.b.v. Adobe Creatieve Suite.
Resultaten
  • Sterke online community opgebouwd.
  • Gewenste verjonging van de doelgroep bewerkstelligd.
  • Veel en goed bruikbare data-inzichten opgehaald uit campagnes.
  • Werkend Management Informatie Systeem opgeleverd.
  • Goede rendementen behaald op de gestelde KPI’s.
  • Productie van allerlei middelen (video’s, banners, tekst ads, foto’s, brochures, etc.).
  • Inzet van traffic builders (Facebook, Google SEA, LinkedIn, etc.) leidend tot relevant website-bezoek.
  • Allerlei website-verbeteringen doorgevoerd.
  • Relevante CV’s aangeleverd bij recruiters.
  • Werkende CRM-omgevingen opgeleverd.
Referenties
  • ASML (tech).
  • ACTIZ (zorg).
  • De Nederlandse Bank (finance).
  • DSM (tech).
  • Gemeente Tilburg (overheid).
  • Hogeschool Windesheim (onderwijs).
  • Katapult (Publiek Private samenwerking).
  • Ministerie voor Sociale Zaken en Werkgelegenheid (overheid).
  • Provincie Noord-Holland (overheid).
  • Qurrent (energie coöperatie).
  • Rabobank (finance).
  • T-Mobile (telefonie).
  • TNTpost (post- en logistiek).
  • Waterschap Rivierenland (overheid).
Ooit begonnen in televisieland (1995 – 2002)

Als projectmanager en video-editor bij het Nederlands OmroepproductieBedrijf (RTV & media).

Werkzaamheden
  • Opzetten en uitvoeren van acquisitiebeleid voor bestaande en nieuwe markten.
  • Strategische, inhoudelijke en technische advisering aan klanten en management.
  • Projectmanagement van tv-series en video- en audiomontages maken (Baantjer, Jiskefet, Laat de leeuw, Villa Achterwerk, Loenatik, Jules Unlimited, Waardenberg & de Jong, Baantjer, Boudewijn Büch en anderen) en DVD producties (Candy Dulfer, Floris, Talking Heads, Kane en anderen).

heb je een vraag?